REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Awatar użytkownika
Karok
Legat
Posty: 2630
Rejestracja: 12 sty 2011, 10:50

REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Karok »

Idea gry
Gra Saltus xxx jest połączeniem gry scenariuszowej i millsomowej. Oprócz ściśle określonych zadań wyznaczonych przez organizatora gracze w dużym stopniu sami wyznaczają sobie cele do realizacji.
Żaden regulamin nie obejmuje wszystkich możliwych sytuacji mogących zaistnieć w trakcje gry w związku z tym organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia korekt nawet w trakcie trwania gry z zachowaniem zasad sprawiedliwości.
Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji niniejszego Regulaminu i Regulaminu Szczegółowego oraz rozstrzygania kwestii spornych związanych z grą. Decyzja Organizatora jest niepodważalna i ostateczna.


Teren gry/zasady poruszania się po terenie gry/bezpieczeństwo
Granice terenu gry są nieokreślone, umowne. Zasadniczo obszar działań znajduje się pomiędzy poszczególnymi HQ. Należy unikać zbliżania się do obszarów zabudowanych. Gra w ich bezpośrednim sąsiedztwie jest zabroniona!
Na terenie gry mogą znajdować się szkółki leśne i inne uprawy na których nie wolno przebywać.
Przyjmijmy taką zasadę, że nie wchodzimy w szkółki leśne w których znajdują się nasadzenia do 3 m wysokości, żeby było prościej jeśli można sięgnąć wzrokiem na drugi kraniec nasadzenia to znaczy że drzewka są za małe i tam nie gramy - umowne pole minowe. Gracz który przypadkiem, czy celowo znajdzie się w szkółce czy nasadzeniu zostaje automatycznie wyeliminowany.
Wszelki pola uprawne, tereny ośrodków wczasowych, wiaty, paśniki, obszary zabudowane są wyłączone z terenu gry
i należy trzymać się od nich w bezpiecznej odległości. Zakazane jest toczenie bitew w ich bezpośrednim sąsiedztwie.
Na terenie gry można spotkać osoby postronne, grzybiarzy, spacerowiczów, drwali i innych. Dlatego prosimy
o zachowanie ostrożności.
Zakazane jest strzelanie do nie zidentyfikowanych celów.­


Identyfikatory
Wyróżnieniem stron wymaganym przez organizatora są identyfikatory. W związku z tym gracze mają obowiązek umieszczenia identyfikatorów na sobie w miejscach widocznych dla innych graczy. Gracze którzy nie posiadają identyfikatora nie mogą brać udziału w grze. W przypadku zgubienia identyfikatora podczas manewrów należy zwrócić się do dowodzącego stroną gry z prośbą o wydanie duplikatu. Identyfikatory są zaprojektowane indywidualnie dla poszczególnych stron konfliktu.


Bazy
Każda strona ma zadanie założyć trzy Bazy (PSy). Materiały na założenie Bazy dostarczy organizator. Każda Baza musi posiadać Kartę Bazy założoną w widocznym dla każdego miejscu.
Bazy muszą znajdować się w wyznaczonej strefie i minimum 600 m w linii prostej od siebie oraz SZPITALA (nie dotyczy Bazy przeciwnika).
Bazy trzeba założyć do 29052015 1900. Nie założenie bazy w wyznaczonym terminie skutkuje punktami karnymi.


Karta bazy
Karta z kuponami które należy wycinać o oznaczonych godzinach (co 10 minut)


Amunicja/limity
Do gry są dopuszczone wszystkie atestowane kulki paintballowe w tym first srike i kule pudrowe.
W grze będzie obowiązywał limit kulek jaki można mieć przy sobie.
Limit to spłuczka i jeden fat (nie więcej niż 350 szt).
Wyjątkiem jest posiadanie specjalnego ID pozwalającego zabrać dodatkowego fata (maksymalnie 150 kulek). Do zdobycia w jednym z zadań.
W pojazdach można przewozić dowolną iliść amunicji.


Gadżety i ich transport
Wszelkie gadżety biorące udział w grze, mogą być przenoszone tylko przez niewyeliminowanych graczy (nie dotyczy to opatrunków osobistych). Osoba trafiona i wyeliminowana (KIA) musi pozostawić transportowany gadżet
w miejscu gdzie została trafiona. Przedmiot ten może podjąć każdy niewyeliminowany gracz.


Miny
W czasie gry będzie można wykorzystać tylko pneumatyczne miny paintballowe oraz różnego rodzaju miny dźwiękowe. Każdy zawodnik po „trafieniu” miny jest wyeliminowany.
W pierwszym przypadku liczy się każdy nawet najmniejszy splat wywołany uruchomieniem miny, w drugim przypadku poszkodowanym jest tylko ten który minę uruchomił.
Zakaz używania min dźwiękowych uruchamianych zdalnie lub przez czujnik ruchu.


Leczenie i ranni
Każdy KIA, który wróci do miejsca leczenia czyli HQ lub innego wyznaczonego do tego miejsca musi spędzić tam wyznaczony czas po czym może wrócić do gry. Ranni leczą się automatycznie po dotarciu do miejsca leczenia.
Każdy w grze może być medykiem pod warunkiem, że posiada odpowiedni sprzęt, tzn bandaż lub opatrunek. Oznacza to, że osoba trafiona w rękę lub nogę będzie mogła sama opatrzyć zranioną kończynę. Można oczywiście pomóc rannemu w opatrzeniu rany. Inne zasady dotyczące trafień i leczenia zostały opisane w Regulaminie Ramowym.
Miejsca leczenia:
HQ - gracz o statusie KIA musi spędzić 1 godzinę zanim wróci do gry. Ranny leczy się natychmiast.
Szpital - gracz o statusie KIA musi spędzić 20 minut zanim wróci do gry. Ranny leczy się natychmiast.


Pojazdy
W grze Saltus xxx będą użyte samochody służące do transportu. Gracze decydują kiedy i co chca przewozić.
Zasady użycia pojazdów:
- Do pojazdu, z pojazdu ani za osłony pojazdu nie można strzelać. Pojazd służy tylko do transportu.
Wyjątkiem jest strzał z RPG, odpowiednią amunicją którym można zniszczyć pojazd. Należy tak strzelać by kierowca mógł zauważyć trafienie.
- Pojazd może poruszać się tylko drogami.
- Do pojazdu może wejść nie więcej niż 7 graczy (decyduje kierowca).
- Każdy pojazd ma limit przejazdów na całą grę - 230 km liczone od momentu wyjazdu z Parkingu do powrotu pojazdu po grze na Parking. Liczniki zostaną spisane, na Parkingu po odprawie i po zakończeniu gry. Przekroczenie limitu skutkuje punktami karnymi.
- Pojazd będzie miał wyznaczone Lądowisko oznaczone żółto-czarną taśmą. Gracze decydują gdzie będzie się znajdowało to miejsce. Raz wyznaczone Lądowisko pozostaje do końca gry.
- Kierowca jest pojazdu jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów i osób postronnych. Jest również sędzią decydyjącym o tym czy pojazd został trafiony i zniszczony.
- Zniszczony pojazd kierowca oznacza emblematem zniszczony (przykleja do szyby) i zaznacza to w Karcie Pojazdu po czym wraca na Lądowisko. Pojazd na Lądowisku spędza 3 godziny.
Gracze jadący tym pojazdem przechodzą w stan KIA, a gadżety nim przewożone trzeba zostawić w miejscu zniszczenia pojazdu. Pojzd można zniszczyć również na Lądowisku. W tym przypadku należy również użyć RPGa lub samego pocisku.
Pocisk należy umeścić na masce pojazdu lub przedniej szybie. Czas jaki spędzi pojazd na Lądowisku w tym przypadku liczony jest od momentu odkrycia, że pojazd został zniszczony.


Karta pojazdu
Element obowiązkowy pojazdu. Karta w której kierowca zaznacza każde zniszczenie. Do katy wpisany zostanie również stan licznika z początku i końca gry. Kartę dostarczy organizator.


Lądowisko
Miejsce oznaczone czarno-żółtą taśmą na które wraca pojazd po zniszczeniu oraz miejsce postojowe. Gracze mogą założyć więcej niż jedno Lądowisko (maksymalnie 3).


Szpital
Jest to wyznaczony przez organizatora PS w którym można uleczyć graczy o statucie KIA lub Ranny oraz naprawić broń. Gracze KIA spędzają w szpitalu 20 minut. Ranny leczy się natychmiast. Uszkodzona broń jest naprawiona.
Szpital leczy tylko graczy którzy go kontrolują. Kontrola polega na zawieszeniu swojej flagi w wyznaczonym miejscu (w dzień) lub światła chemicznego (w nocy).

VIP
Osoba odgrywająca kluczową rolę w zadaniu. Niektórzy VIPowie będą mieli inne zasady trafień niż gracze. zasady te zostaną opisne w kopercie z zadaniem.


Pirotechnika
Dopuszczona i dostarczona jedynie przez organizatora.


Punktacja
- Kontrola Bazy - 1 pkt/kupon; 2 pkt/kupon specjalny (z czerwonym paskiem)
- Złapanie jeńca - 4 pkt
- Punkty za zadania - indywidualna punktacja podana wraz z zadaniem.
- Zniszczenie pojazdu -20 pkt
- Wykrywacz przeciwnika -10 pkt
- RPG przeciwnika -15 pkt
- Amunicja do RPG -2 pkt/szt

Punkty Karne
- umieszczenie bazy niezgodnie z zasadami: -100 pkt lub anulowanie całej puli punktów w skrajnych przypadkach (decyduje organizator)
- budowa bazy po wyznaczonym czasie: -1 pkt za każde 10 minut

Gadżety
- wszelkie skrzynie dostarczone przez organizatora
- wykrywacze metalu
- RPG
- amunicja do RPG
Załączniki
bazy Saltus 19 2015.jpg
Acta, non verba
II

Awatar użytkownika
Kardyn
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2013, 15:41
Lokalizacja: Wasilków

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Kardyn »

1. pytanie .
Czy gracze z pojazdu mogę wysiadać gdzie im się podoba czy tylko i wyłącznie na wyznaczonych lądowiskach ?
2. Pytanie .
Co sie dzieje z graczami jeśli pocisk z RPG trafi w pojazdy gdy gracze są w trakcie rozładunku/zaladunku ? czy jest jakaś umowna strefa KIA dla graczy jeśli są blisko pojazdu w trakcie jego zniszczenia ?
" RENEGACI "
Ride or Die

Awatar użytkownika
Karok
Legat
Posty: 2630
Rejestracja: 12 sty 2011, 10:50

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Karok »

AD1. gracze ładują się i wyładowują z pojazdu gdzie chcą.
Ad2. KIA dotyczy tylko graczy w samochodzie
Acta, non verba
II

Awatar użytkownika
Kardyn
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2013, 15:41
Lokalizacja: Wasilków

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Kardyn »

O ile więcej się dostanie punktów jeśli jeniec nie zechce iść z nami do HQ po jego pojmaniu ?
" RENEGACI "
Ride or Die

CYBORG
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2012, 21:05

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: CYBORG »

Miny
W czasie gry będzie można wykorzystać tylko pneumatyczne miny paintballowe oraz różnego rodzaju miny dźwiękowe. Każdy zawodnik po „trafieniu” miny jest wyeliminowany.
W pierwszym przypadku liczy się każdy nawet najmniejszy splat wywołany uruchomieniem miny, w drugim przypadku poszkodowanym jest tylko ten który minę uruchomił.
Prosiłbym aby wszyscy zapoznali się z w/w zasadę używania min dźwiękowych ,
Wejście na taka minę i jej uruchomienie nie jest równoznaczne z jej rozbrojeniem ,

Wiem że istnieje masę interpretacji ,a może nikt nie patrzy, albo mina ma nie regulaminowy kolor itd.
Proszę docenić wysiłek i wkład osób którym się jeszcze chce ,abyśmy mogli cieszyć się klimatem elitarnej gry dla elitarnych graczy!

Awatar użytkownika
Janek^
Legionista
Posty: 1527
Rejestracja: 13 sty 2011, 21:57
Lokalizacja: Wa-wa

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Janek^ »

Czy "różnego rodzaju miny dźwiękowe" oznacza, że można używać też min z czujnikiem ruchu? Bo z tego co pamiętam z takimi minami były kwasy później, bo nie wiadomo kto odpalił takową (nie wspominając o tym, że są niewykrywalne).
V

Awatar użytkownika
Karok
Legat
Posty: 2630
Rejestracja: 12 sty 2011, 10:50

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Karok »

Jeńca wystarczy spisać i nie trzeba odprowadzać do HQ.
Umówmy się, że nie używamy min z czujnikiem ruchu tylko miny odciągowe.
Acta, non verba
II

CYBORG
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2012, 21:05

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: CYBORG »

Janek^ pisze:Czy "różnego rodzaju miny dźwiękowe" oznacza, że można używać też min z czujnikiem ruchu? Bo z tego co pamiętam z takimi minami były kwasy później, bo nie wiadomo kto odpalił takową (nie wspominając o tym, że są niewykrywalne).
Rozumiem ze przez rok czasu nie udalo Ci sie znalesc sposobu na rozróżnienie tego typu min
A moze liczysz że odciag bedzie z liny okretowej albo sznurka do kielbasy
Skoro go nie widac to napeewno jest nieregulaminowa! Faktycznie Kwas

Awatar użytkownika
Janek^
Legionista
Posty: 1527
Rejestracja: 13 sty 2011, 21:57
Lokalizacja: Wa-wa

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Janek^ »

Chodzi mi o sytuacje w której idzie cała grupa ludzi a w krzakach 5m dalej odpala się mina dźwiękowa - kto ma zejść? Wszyscy? Pierwszy? Losowo wybrany?
Sprawa oczywiście do rozwiązania ale w praktyce takie sytuacje powodowały b. dużo "emocji" (przynajmniej rok temu).
V

Awatar użytkownika
Kardyn
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2013, 15:41
Lokalizacja: Wasilków

Re: REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY

Post autor: Kardyn »

W regulaminie głównym pisze wyraźnie , że wyeliminowana zostanie tylko jedna osoba , która uruchomiła minę dźwiękową , a w minach pneumatycznych każda która ma choć najmniejszy ślad farby po jej uruchomieniu .
" RENEGACI "
Ride or Die

ODPOWIEDZ