OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Rozkazy dla WSZYSTKICH STRON KONFLIKTU
TEREN
Teren mocno pofałdowany, kotliny, wąwozy, średnie i wyższe wzniesienia. Las w przeważającej części o dobrej widoczności, miejscami bardzo gęsty. Teren 10% podmokły. W centralnej części kamieniołom z niebezpiecznymi klifami dochodzącymi do 20 m wysokości (teren niebezpieczny). Niewielka sieć ścieżek i kilka dróg gruntowych i asfaltowych przejezdnych dla pojazdów. Strumienie i cieki wodne na dnach kanionów w wielu miejscach teren trudny do przejścia. Duża sieć bunkrów – pozostałości z linii Mołotowa.
Strefa MGRS: 34UCA
Meteo: komunikat METEO przed misją
Miejsce: SALTUS XIX – Polanka Horyniecka
Dziewiętnasta edycja gry scenariuszowej organizowanej od 2005 roku przez drużynę LEGION PRETORIANS
STRONY KONFLIKTU
KALIFFAT AHLAMABADU
(fanatyczni wojownicy zrzeszeni pod wspólnym sztandarem Wielkiego Kaliffa walczący o dominacje w regionie i czterdzieści dziewic w haremie. Nie gardzą podobno także jagnięciną)
KOALICJA IRAZALSKA
(semi-demokratyczne państwo wspierane i szkolone przez siły pro-zachodnie zainteresowane złożami cennych surowców pigwy i śliwek na tych terenach)
WOLNI SEDUINI
(twardzi nomadowie, dla których jedynym celem w życiu jest posiadanie jak największej ilości upraw gandzi i sprowadzanej z Europy wiśniówki)
SYTUACJA STRATEGICZNA
Koalicja Irazalska dąży do zajęcia terenów pod nowe uprawy, zajmowanych przez Kaliffat Ahlamabadu. Wymusza to jej wkroczenie na tereny kontrolowane przez Ahlamabad i zakładanie lokalnych baz terenowych i posterunków, zakładanie sieci telegraficznych. Dochodzi do lokalnych starć w wielu punktach. Wojownicy Ahlamabadu minują wiele podejść i rozstawiają sieć gęstych posterunków na głównych skrzyżowaniach, którymi poruszają się uzbrojone konwoje Irazalskie.
Kaliffat Ahlamabadu - dąży do odcięcia postępujących oddziałów Koalicji Irazalskiej od źródeł zaopatrzenia, zniszczenia i/lub przejęcia baz terenowych oraz związania walką sił wroga na ich terenie zanim wkroczy na pola uprawne. Kluczowe dla Kaliffatu jest dokładne rozpoznanie terenu i dyslokacji wojsk Ahlamabadu.
Koalicja Irazalska - zgodnie z posiadanymi rozkazami oraz satelitarnymi informacjami wywiadowczymi musi wkroczyć na tereny Kaliffatu, założyć i utrzymać do podciągnięcia głównych sił odpowiednią ilość baz i posterunków, rozminować podejścia i odszukać terenowe składy amunicji wroga.
Wolni Seduini – napady, rabunki, porwania, sprzedaż informacji i szprycowanie więźniów środkami wysokoprocentowymi - to ich środki walki o utrzymanie ich koczowniczego stylu życia.
Zarówno Koalicja Irazalska jak i Kaliffat Ahlamabadu może wynajmować Seduinów do wszelkiego typu zadań mając na uwadze, że Ci w każdej chwili mogą im wbić swoje kindżały w plecy i pokazać środkowe palce.
WAŻNE: Seduini to wstrętni porywacze ale i wspaniali zwiadowcy
Siły KALIFFATU AHLAMABADU
W całym regionie spodziewane są małe oddziały i regularne siły Kalifatu broniące przepraw i ciągów komunikacyjnych prowadzących w głąb ich strefy.
Umundurowanie: różnych armii ze swobodnym podejściem do stroju (podobno nie noszą bielizny termicznej)
Uzbrojenie: ręczna broń strzelecka długa i krótka, wyrzutnie rakiet RPG, miny, terenowe pojazdy nieopancerzone, pirotechnika – zatwierdzona i/lub dostarczona przez Organizatora.
Siły KOALICJI IRAZALSKIEJ
Na teren regionu Kaliifatu będą przekraczać i operować na jego terenie regularne oddziały wojskowe zgodnie z rozkazami dowództwa.
Umundurowanie: regularne mundury (różnych armii, w końcu to Koalicja)
Uzbrojenie: ręczna broń strzelecka długa i krótka, wyrzutnie rakiet RPG, terenowe pojazdy nieopancerzone, miny, ładunki wybuchowe, pirotechnika – zatwierdzona i/lub dostarczona przez Organizatora.
MISJA
KALIFFATU AHLAMABADU / KOALICJI IRAZALSKIEJ – założyć / zdobyć / utrzymać wyznaczone punkty strategiczne i posterunki zgodnie z rozkazami. Rozminowywać pola minowe, odbijać zakładników, dążyć do przejęcia kontroli nad regionem, zabezpieczyć konwoje z zaopatrzeniem.
WOLNI SEDUINI – mieszać, przeszkadzać, negocjować, wynajmować się, porywać ważne osobistości, żądać okupu i bakszyszu.
Wykonanie misji – CONOPS
- Wielki Kaliff jest odpowiedzialny za Kaliffat Ahlamabadu i wszystkich swoich wojowników
- Prezydent Nazir jest odpowiedzialny za zwycięstwo Koalicji Irazalskiej
- Seudin Jednooki – powie swoim nomadom: co, jak, gdzie i z kim oraz dlaczego
… a wszyscy i tak dostaną zadania w kopertach do otwarcia w wyznaczonych interwałach czasowo-przestrzennych
Bazy/HQ:
Wszystkie bazy główne/HQ/Respawn wszystkich stron konfliktu są off-game (oznaczone biało czerwoną taśmą). Do baz można będzie dowieźć sprzęt/ludzi wyznaczonymi pojazdami terenowymi biorącymi udział w konflikcie (maksymalnie 2 (dwa) na stronę) w dowolnym zakresie liczby przejazdów i przewożonego sprzętu. Od godziny 1500 29052015 pojazdy można atakować za pomocą RPG.
Wszystkie inne założone bazy terenowe, posterunki są miejscami in-game i mogą być zdobywane/niszczone/utrzymywane
AMMO: Kulki Paintball (farba, puder)
- amunicja – maksymalnie 350 szt przy sobie, dowolna ilość w HQ
GUNS: Markery paintballowe wszelkiego rodzaju i typu strzelające kulkami paintballowymi
*Zgodnie z zasadami
- Maksymalna moc markera - 300 fps
- Na dystansach bliskich nie strzelamy jeśli to możliwe - Trafienie można równie dobrze zasygnalizować, mówiąc danej osobie "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów/faty/plecaki.
MEDEVAC - in game: transport w osobistym zakresie stron konfliktu
- opatrunki osobiste, uproszczony system trafień.
MEDEVAC - real
MEDEVAC w razie realnego wypadku
KAROK tel.: 607 588 180
BONIEK tel.: 698 645 804
OJCIEC tel: 503 329 182
SPINS
Każdy z uczestników powinien posiadać:
- ID w widocznym miejscu
- telefon komórkowy z numerami alarmowymi
- gwizdek, latarkę
- opatrunek osobisty
- ręcznik / kamizelkę odblaskową
- czerwone światło/lampka/light stick
ROE
- Ogień wolno otwierać tylko do osób rozpoznanych jako gracze, w goglach lub maskach ochronnych.
- Strzelanie do pojazdów w celu ich wyeliminowania z walki tylko z granatników RPG dostarczonych przez Orga.
- ZAKAZ używania niezatwierdzonej pirotechniki.
End of OPORD.
PS.
Mechanika gry będzie ujęta w Regulaminie szczegółowym.
TEREN
Teren mocno pofałdowany, kotliny, wąwozy, średnie i wyższe wzniesienia. Las w przeważającej części o dobrej widoczności, miejscami bardzo gęsty. Teren 10% podmokły. W centralnej części kamieniołom z niebezpiecznymi klifami dochodzącymi do 20 m wysokości (teren niebezpieczny). Niewielka sieć ścieżek i kilka dróg gruntowych i asfaltowych przejezdnych dla pojazdów. Strumienie i cieki wodne na dnach kanionów w wielu miejscach teren trudny do przejścia. Duża sieć bunkrów – pozostałości z linii Mołotowa.
Strefa MGRS: 34UCA
Meteo: komunikat METEO przed misją
Miejsce: SALTUS XIX – Polanka Horyniecka
Dziewiętnasta edycja gry scenariuszowej organizowanej od 2005 roku przez drużynę LEGION PRETORIANS
STRONY KONFLIKTU
KALIFFAT AHLAMABADU
(fanatyczni wojownicy zrzeszeni pod wspólnym sztandarem Wielkiego Kaliffa walczący o dominacje w regionie i czterdzieści dziewic w haremie. Nie gardzą podobno także jagnięciną)
KOALICJA IRAZALSKA
(semi-demokratyczne państwo wspierane i szkolone przez siły pro-zachodnie zainteresowane złożami cennych surowców pigwy i śliwek na tych terenach)
WOLNI SEDUINI
(twardzi nomadowie, dla których jedynym celem w życiu jest posiadanie jak największej ilości upraw gandzi i sprowadzanej z Europy wiśniówki)
SYTUACJA STRATEGICZNA
Koalicja Irazalska dąży do zajęcia terenów pod nowe uprawy, zajmowanych przez Kaliffat Ahlamabadu. Wymusza to jej wkroczenie na tereny kontrolowane przez Ahlamabad i zakładanie lokalnych baz terenowych i posterunków, zakładanie sieci telegraficznych. Dochodzi do lokalnych starć w wielu punktach. Wojownicy Ahlamabadu minują wiele podejść i rozstawiają sieć gęstych posterunków na głównych skrzyżowaniach, którymi poruszają się uzbrojone konwoje Irazalskie.
Kaliffat Ahlamabadu - dąży do odcięcia postępujących oddziałów Koalicji Irazalskiej od źródeł zaopatrzenia, zniszczenia i/lub przejęcia baz terenowych oraz związania walką sił wroga na ich terenie zanim wkroczy na pola uprawne. Kluczowe dla Kaliffatu jest dokładne rozpoznanie terenu i dyslokacji wojsk Ahlamabadu.
Koalicja Irazalska - zgodnie z posiadanymi rozkazami oraz satelitarnymi informacjami wywiadowczymi musi wkroczyć na tereny Kaliffatu, założyć i utrzymać do podciągnięcia głównych sił odpowiednią ilość baz i posterunków, rozminować podejścia i odszukać terenowe składy amunicji wroga.
Wolni Seduini – napady, rabunki, porwania, sprzedaż informacji i szprycowanie więźniów środkami wysokoprocentowymi - to ich środki walki o utrzymanie ich koczowniczego stylu życia.
Zarówno Koalicja Irazalska jak i Kaliffat Ahlamabadu może wynajmować Seduinów do wszelkiego typu zadań mając na uwadze, że Ci w każdej chwili mogą im wbić swoje kindżały w plecy i pokazać środkowe palce.
WAŻNE: Seduini to wstrętni porywacze ale i wspaniali zwiadowcy
Siły KALIFFATU AHLAMABADU
W całym regionie spodziewane są małe oddziały i regularne siły Kalifatu broniące przepraw i ciągów komunikacyjnych prowadzących w głąb ich strefy.
Umundurowanie: różnych armii ze swobodnym podejściem do stroju (podobno nie noszą bielizny termicznej)
Uzbrojenie: ręczna broń strzelecka długa i krótka, wyrzutnie rakiet RPG, miny, terenowe pojazdy nieopancerzone, pirotechnika – zatwierdzona i/lub dostarczona przez Organizatora.
Siły KOALICJI IRAZALSKIEJ
Na teren regionu Kaliifatu będą przekraczać i operować na jego terenie regularne oddziały wojskowe zgodnie z rozkazami dowództwa.
Umundurowanie: regularne mundury (różnych armii, w końcu to Koalicja)
Uzbrojenie: ręczna broń strzelecka długa i krótka, wyrzutnie rakiet RPG, terenowe pojazdy nieopancerzone, miny, ładunki wybuchowe, pirotechnika – zatwierdzona i/lub dostarczona przez Organizatora.
MISJA
KALIFFATU AHLAMABADU / KOALICJI IRAZALSKIEJ – założyć / zdobyć / utrzymać wyznaczone punkty strategiczne i posterunki zgodnie z rozkazami. Rozminowywać pola minowe, odbijać zakładników, dążyć do przejęcia kontroli nad regionem, zabezpieczyć konwoje z zaopatrzeniem.
WOLNI SEDUINI – mieszać, przeszkadzać, negocjować, wynajmować się, porywać ważne osobistości, żądać okupu i bakszyszu.
Wykonanie misji – CONOPS
- Wielki Kaliff jest odpowiedzialny za Kaliffat Ahlamabadu i wszystkich swoich wojowników
- Prezydent Nazir jest odpowiedzialny za zwycięstwo Koalicji Irazalskiej
- Seudin Jednooki – powie swoim nomadom: co, jak, gdzie i z kim oraz dlaczego
… a wszyscy i tak dostaną zadania w kopertach do otwarcia w wyznaczonych interwałach czasowo-przestrzennych
Bazy/HQ:
Wszystkie bazy główne/HQ/Respawn wszystkich stron konfliktu są off-game (oznaczone biało czerwoną taśmą). Do baz można będzie dowieźć sprzęt/ludzi wyznaczonymi pojazdami terenowymi biorącymi udział w konflikcie (maksymalnie 2 (dwa) na stronę) w dowolnym zakresie liczby przejazdów i przewożonego sprzętu. Od godziny 1500 29052015 pojazdy można atakować za pomocą RPG.
Wszystkie inne założone bazy terenowe, posterunki są miejscami in-game i mogą być zdobywane/niszczone/utrzymywane
AMMO: Kulki Paintball (farba, puder)
- amunicja – maksymalnie 350 szt przy sobie, dowolna ilość w HQ
GUNS: Markery paintballowe wszelkiego rodzaju i typu strzelające kulkami paintballowymi
*Zgodnie z zasadami
- Maksymalna moc markera - 300 fps
- Na dystansach bliskich nie strzelamy jeśli to możliwe - Trafienie można równie dobrze zasygnalizować, mówiąc danej osobie "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów/faty/plecaki.
MEDEVAC - in game: transport w osobistym zakresie stron konfliktu
- opatrunki osobiste, uproszczony system trafień.
MEDEVAC - real
MEDEVAC w razie realnego wypadku
KAROK tel.: 607 588 180
BONIEK tel.: 698 645 804
OJCIEC tel: 503 329 182
SPINS
Każdy z uczestników powinien posiadać:
- ID w widocznym miejscu
- telefon komórkowy z numerami alarmowymi
- gwizdek, latarkę
- opatrunek osobisty
- ręcznik / kamizelkę odblaskową
- czerwone światło/lampka/light stick
ROE
- Ogień wolno otwierać tylko do osób rozpoznanych jako gracze, w goglach lub maskach ochronnych.
- Strzelanie do pojazdów w celu ich wyeliminowania z walki tylko z granatników RPG dostarczonych przez Orga.
- ZAKAZ używania niezatwierdzonej pirotechniki.
End of OPORD.
PS.
Mechanika gry będzie ujęta w Regulaminie szczegółowym.
Acta, non verba
II
II
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Jak ma wyglądać wynajmowanie Seduinów?
Cyt. "mając na uwadze, że Ci w każdej chwili mogą im wbić swoje kindżały w plecy i pokazać środkowe palce. "
To po co z nimi w ogóle gadać?
Cyt. "mając na uwadze, że Ci w każdej chwili mogą im wbić swoje kindżały w plecy i pokazać środkowe palce. "
To po co z nimi w ogóle gadać?
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Długi pisze:Jak ma wyglądać wynajmowanie Seduinów?
Cyt. "mając na uwadze, że Ci w każdej chwili mogą im wbić swoje kindżały w plecy i pokazać środkowe palce. "
To po co z nimi w ogóle gadać?
To jest opcja, nie trzeba z nimi rozmawiać można strzelać od razu. Do graczy należy decyzja i sposób negocjacji.
Acta, non verba
II
II
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Czyli to ta EDYCJA ,będzie NAJWAŻNIEJSZĄ 10-ciolecie ,10-te urodziny SALTUSA.Karok pisze: Dziewiętnasta edycja gry scenariuszowej organizowanej od 2005 roku przez drużynę LEGION PRETORIANS
MOIM ZDANIEM NA TEJ EDYCJI POWINNI ZJAWIĆ SIĘ WSZYSCY KTÓRZY KIEDYKOLWIEK BYLI NA SALTUSIE I CI KTÓRZY PRZESZLI NA GROSZEK
Skóra Ciebie też to się dotyczy
SALTUS XI,XII,XIII,XV,XVI,XVII,XVIII,XIX
UNIT 5
UNIT 5
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Ja licze Yankes na Twoje super trunki aby uczcic to 10-lecie
W każdej drużynie jest jedna osoba, która wie o co chodzi. Trzeba ją znaleźć i zastrzelić !
V
V
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Karok, a czemu oni nie mogą funkcjonować w grze na jasnych i prostych zasadach?
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
O kurna...yankes pisze: Skóra Ciebie też to się dotyczy
Saltus VII-XV
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Jak dla mnie zasady to są niemal kopiuj-wklej z Saltusa X a wtedy nikt na najemników (czy jak się tam obrońcy wielkiego Baki nazywali) nie narzekał.
V
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
"niemal"
właśnie tylko, że na X pracowali oni dla tych którzy akurat kontrolowali beczkę i to było jasne.
Czy jak ONZ w Knyszyńskiej, pracował dla tych którzy byli atakowani na swoim terenie, i to też było jasne i klarowne.
A tu znowu mamy jakąś niewiadomą, która nie będzie objęta żadnymi zasadami tylko jak rozumiem widzimisie.
A Rybka ładnie napisał:
"Saltus powinien mieć sztywne zasady które nie podlegają wolnej interpretacji a gra powinna być tak wyważona aby nie było potrzeby ingerencji orga."
Po co zostawiać elementy gry wyjęte spod zasad i reguł, elementy które później na polu znowu będą budziły wątpliwości u graczy ?
właśnie tylko, że na X pracowali oni dla tych którzy akurat kontrolowali beczkę i to było jasne.
Czy jak ONZ w Knyszyńskiej, pracował dla tych którzy byli atakowani na swoim terenie, i to też było jasne i klarowne.
A tu znowu mamy jakąś niewiadomą, która nie będzie objęta żadnymi zasadami tylko jak rozumiem widzimisie.
A Rybka ładnie napisał:
"Saltus powinien mieć sztywne zasady które nie podlegają wolnej interpretacji a gra powinna być tak wyważona aby nie było potrzeby ingerencji orga."
Po co zostawiać elementy gry wyjęte spod zasad i reguł, elementy które później na polu znowu będą budziły wątpliwości u graczy ?
Re: OPORD SALTUS XIX (29-31 maja 2015)
Ok namówiłesyankes pisze: Czyli to ta EDYCJA ,będzie NAJWAŻNIEJSZĄ 10-ciolecie ,10-te urodziny SALTUSA.
MOIM ZDANIEM NA TEJ EDYCJI POWINNI ZJAWIĆ SIĘ WSZYSCY KTÓRZY KIEDYKOLWIEK BYLI NA SALTUSIE I CI KTÓRZY PRZESZLI NA GROSZEK
To jest konkretny argument
Do zobaczenia w takim razie