Zadania i regulamin

Re: Zadania i regulamin

Postby zibi » 30 Aug 2011, 06:33

Karok wrote:Uwaga!
Nie wolno kopiować gadżetów ani żadnych elementów in game!


ujawni sie ten, kto chcial wystawic lipne PSy? :shock:
User avatar
zibi
 
Posts: 85
Joined: 17 Feb 2011, 17:35

Re: Zadania i regulamin

Postby UFO » 30 Aug 2011, 08:10

Tak oczywiście i nie ma tu nic do ukrycia. Ten gość to ja - UFO z drużyny GOCI. W czwartek zadzwoniłem do Bońka z pytaniem czy możemy zrobić lewe Psy, zostawiać koperty z błędnymi koordynatami w PS, generować dezinformacje jak np. post na forum hadesu z opisem strategi i podziałem drużyn który parę osób z argentyny widziało :)
Chciałem wprowadzić coś nowego do naszej wspólnej gry ale tak jak mówie nie chciałem tego robić bez wiedzy organizatora. Organizator uznał że nie jest dozwolone i tyle, żadna lewizna nie została utworzona, lewe zadania poszły do niszczarki ot cała historia.
UFO
 
Posts: 34
Joined: 20 Aug 2011, 13:23

Re: Zadania i regulamin

Postby kufel_wro » 30 Aug 2011, 08:27

UFO wrote:generować dezinformacje jak np. post na forum hadesu z opisem strategi i podziałem drużyn który parę osób z argentyny widziało :)


ale niestety plan spalił na panewce, bo po przeczytaniu "tajnego forum knucia", wysłałem PW do fugasa: "zweryfikuj moje uprawnienia, bo widziałem coś czego nie powiniennem" i nikt z argentyny nie dostał ode mnie żadnych informacji ktore widziałem. nie mamy parcia aby zwyciężać za wszelką cenę :twisted:

jak teraz czytam te wasze przepychanki, oskarżenia to się w sumie cieszę że dopadło mnie zapalenie gardła i nie mogłem pojechać na tą edycję.
Saltus VIII,XI; Unit 01,03,04,06; Milsim48h 2012; Blackops I,II,III; Igła I,II; KASKADA; ZAPAD; GreenCoat II; AEGIS 2015

Image
User avatar
kufel_wro
 
Posts: 39
Joined: 12 Jan 2011, 14:23
Location: Wrocław [TF ZEUS]

Re: Zadania i regulamin

Postby Karok » 30 Aug 2011, 09:24

Kufel jakoś tak jest, że ludzie dyskutują namiętnie tylko o tych złych rzeczach, a na pewno było też dużo fajnych sytuacji. Np.brałem udział w odpieraniu ataku Brytyjczyków na sam koniec imprezy i tam udało mi się wyeliminować siedmiu graczy na "klepnięcie w ramię". Żaden z nich nic nie powiedział tylko ładnie bez krzyku zszedł z pola pozwalając mi działać dalej, jeden z nich mi jeszcze pogratulował.
Naprawdę zrobiło mi się bardzo miło, że ludzie zachowują się tak honorowo. Podobnych sytuacji było na pewno więcej podczas gry. Dyskutujemy tutaj o tych złych by znaleźć sposoby eliminacji nieodpowiedniego zachowania. Nie było tak źle jak to na razie wygląda.
Res, non verba
II
User avatar
Karok
Legat
 
Posts: 2529
Joined: 12 Jan 2011, 10:50

Re: Zadania i regulamin

Postby waboo » 30 Aug 2011, 09:39

Karok szacun za tą akcję, była grejt - to nas tak podszedłeś :)
odstrzdeliłem się co prawda - zauważyłem, że podbiegasz, zabrakło mi z 0,5 sekundy - byłeś pierwszy :)
próbowałem przez 5 sekund Cię przekonać, że masz spalata i dostałeś pierwszy
ale dość szybko sobie uświadomiłem, że było inaczej
powiedziałem sorki, klepnąłem Cię w ramię, powiedziałem wytrzyj spalata, dobra robota i poszedłem w swoją stronę

a co do reszty co UFO poruszył - skoro tak pisze (a napisał też kilka innych pkt do których się nikt nie ustosunkował) to z czegoś to wynika
są to czyjeś głosy odczucia, poniekąd i też moje
znaczna część drużyn byłaby w stanie się pod tym podpisać
mnie najbardziej z całej imprezy pdt Saltus XII zmartwiły zbyt oklepane zadania, brak fabuły ujmującej wszystko w całość, coś co przechodziłem już na 9 poprzednich Saltusach zwłaszcza w kontekście Saltusa majowego w którym pojawiły się nowe atrakcje ten był dla mnie krokiem wstecz
nie wiem czemu miało służyć ostatnie zadanie podt młócka na torach gdzie wszystkie inne już zakończyły się
strzelania nam nie brakowało, kul za dużo nie zostało

pojawił się nowy element - zadania znamy po rozpoczęciu gry, ale to zadania, które już znamy od kilkunastu edycji

pojawił się również nowy element - wyścig zbrojeń gdzie jeszcze 4 Saltusy temu obrywaliśmy za latarkę na patyku (której de facto od 2 edycji nie używaliśmy ani razu), gdy widzę termowizję, stroboskopy na jakichś wózkach, lasery to zastanawiam się czy to już Gwiezdne Wojny czy jeszcze Saltus...

CHCEMY NADAL SALTUSA, CHCEMY SALTUSA W ZDROWEJ ATMOSFERZE, SKOMPLIKOWANYMI ZADANIAMI, SENSOWNĄ FABUŁĄ ABYŚMY POCZULI, ŻE ORGANIZATOR ZADBAŁ O NASZE ZACHCIANKI :)
pozdrawiam
waboo
 
Posts: 91
Joined: 19 Jan 2011, 21:39
Location: Bielsko-Biała

Re: Zadania i regulamin

Postby sirŻeli[Ż] » 30 Aug 2011, 10:45

waboo ja się z Tobą nie zgodzę jeżeli chodzi o tą ostatnią akcję.

Przyjechałem dopiero w sobotę, całą właściwie noc jechałem ze Szwajcarii żeby spędzić czas na Saltusie. Piątek mnie ominą, w sobotę uczestniczyłem w akcjach raczej nie wojennych (poza zdobywaniem wiaduktu kolejowego). W nocy ile dałem rady to chodziłem, bez wystrzału. Na nocną akcję na wiadukt się nie załapałem, bo już nie wytrzymałem pełnej kolejnej nocki bez snu.

Akcja ostatnia pozwoliła mi na postrzelanie trochę, cieszę się że była, bo w sumie gramy w paintball. Żeby jej nie było może bym nie postrzelał.
Zresztą w Rentynach też można by było powiedzieć że walki o Lotnisko były czymś w rodzaju miejsca spotkań gdzie wiadomo że będzie się kotłowało.

Generalnie chodzi mi o to że z mojej perspektywy ostatnia akcja była czymś bardzo umilającym tego Saltka. I tak naprawdę mam inne zdanie na ten temat. Pewnie opinie na ten temat będą podzielone. Ale myślę ze było to dobrze zaplanowane i celowe założenie gry, które akurat ja bardzo miło wspominam. (mimo wielkiego guza na głowie - pozdrowienia człowiekowi który mnie tak zaszedł :) )
User avatar
sirŻeli[Ż]
 
Posts: 74
Joined: 23 Jan 2011, 09:56

Re: Zadania i regulamin

Postby waboo » 30 Aug 2011, 10:47

z takiego pkt widzenia jakiego patrzysz nie dziwię Ci się, że się ze mną nie zgodzisz :)
gdybyś przyjechał w nd rano była by to akcja życia na Saltusie zapewne ;)

lotnisko w Rentynach nie zdobywało się dla sztuki a dla posiadania transportu
całkiem dwie różne historyje

ps. do Szwajcarii mam niewiele dalej aniżeli do Czerwonego Boru ;)
waboo
 
Posts: 91
Joined: 19 Jan 2011, 21:39
Location: Bielsko-Biała

Re: Zadania i regulamin

Postby FUGAS » 30 Aug 2011, 11:13

Zanim swoje w temacie zadań i przygotowania tego Saltusa kilka słów od siebie dorzucę to powiem że:
Saltus jest dla mnie na prawdę ważny bo niczym innym poza pracą tak intensywnie nie żyję jak saltusem i przygotowaniami do niego.
Czasami myślę że może zbyt ważny bo zajmuje mi to za dużo czasu prywatnego i zawodowego :D
Do tego stopnia angażuję się z przygotowania rekonesanse i kreowanie pomysłów postulatów, dyskusji że przez pewien czas czułem że Saltus jest też trochę mój własny poprzez to moje zaangażowanie a Organizator tylko mi to umożliwia i różni się tym ode mnie i kilku innych zapaleńców czy też jak niektórzy wolą "regulaminowców" że ma większy wpływ na to co będzie się działo i jak będzie się działo oraz decyduje o tym kto miał rację i kogo należy ukarać. Krótko mówiąc myślałem do pewnego czasu że my gracze mamy spory wpływ na to co będzie - zadania, zasady itd. czyli nie tyle jestem konsumentem imprezy co Prosumentem (kimś kto jednocześnie uczestniczy w niewielkim stopniu w tworzeniu gry a potem ja konsumuje wspólnie z resztą).
Do pewnego momentu tak było, potem być może moje i innych zaangażowanie zaczęło chyba wykraczać poza postulaty i pomysły a nasza inwencja odbierana była negatywnie i w efekcie zostałem postawiony do pionu obcięciem istotnych punktów z powodów regulaminowych oraz upomnieniem i groźbą bana tak więc teraz jestem i chyba pozostanę bardziej graczem klientem-recenzentem niż współangażującym się.

Z tej perspektywy widzę że niektórych obietnic składanych nie tylko ustnie ale i na forum nie udało się zrealizować co zawsze może znaleźć uzasadnienie bo wiem że żawsze sa obiektywne przeszkody czy też konflikty interesów od różnych postulatorów a to Organizator musi mieć wpływ na to jak gra wygląda i w która stronę zmierza.

Ale do sedna - podobnie jak wielu z którymi rozmawiałem mam odczucie że SXII to nie był krok do przodu ;).
Moje spostrzeżenia zawrę w kilku punktach które można ale nie trzeba rozważać - być może część z nich jest niezasadna (zatem z góry proszę o wybaczenie) wszak nie mam przeglądu całych zasad gry, niektórych udostępnianych sztabom, przeglądu dokładnych lokalizacji, zestawień a w HQ byłem teraz jedynie gościem podobnie jak nie uczestniczyłem w planach działań GB na etapie strategii.
jednak rysuja mi się pewne rzeczy które można by poprawić lub przeanalizować czy sa zasadne aby więcej osób miało poczucie że obie strony nie tyle sa równo traktowane co maja równe szanse:

1.Ostateczna rozgrywka punktowana bardzo wysoko vs kontrola terenu kolejny raz pojawia się w ostatnich 2 godzinach gry z istotną różnica odległości od jednego z HQ co w niedzielę po kilkudziesięciu godzinach ma kolosalne znaczenie

2.Nie podano zarysu punktacji przed grą nawet bez konieczności podawania typu zadań i ich ilości tym samym nie mówiąc o co gramy co jest do uzyskania - w realu wiadomo że zaopatrzenie broni ma jasny i konkretny wpływ na armię tutaj wpływ zadań to punkty do punktacji ogólnej więc choć to jest zrzut czy radiostacja to nie wiadomo jak cenne jest to dla danej strony.

3.Nie podano punktacji zadań w kopertach tym samym pozbawiając HQ możliwości planowania i ustalania priorytetów - wcześniejsze edycje podział punktacji na zadania , kontrola terenów, jeńcy wskazywał że takie kategorie pozostaną - tym bardziej dziwią słowa jednego z organizatorów (drugi przekaz) ustawiającego grę że zadań można było nierealizować/olać bo punkty z kontroli terenu ustawiały grę, co połączone z małymi siłami wroga w rejonie zadań nasuwają może niesłuszne ale jednak wątpliwości

4.Zadanie ostateczne rozgrywka ustawione bliżej HQ ARG nie mialo w kopertach punktacji nie miało nawet informacji o tym że jest to punktacja czasowa (co 30 minut) podlegając akumulacji-hattrickom? lub nie a suma jej punktów ma ogromny wpływ na wyniki końcowe.

5.Dysproporcja punktów zadaniowych vs kontrola np. w tym samym czasie punktacja PSa to 5-15 pkt a PS ma znana i zadana lokalizację z wyprzedzeniem a zadanie wymaga przemarszu i poszukiwań w terenie.

6.Wycofanie kontroli terenu od 10.00 sprowadzając ostatnie godziny do regularnej nawalanki i zwykłej konfrontacji stron która o ile ma miejsce na środku pola ma sens natomiast przesunięta nawet o 500m robi spora przewagę

7. Umiejscowienie dwukrotnie dwóch PSów obk siebie na "terenie" jednej ze stron (znacznie bliżej jednego z HQ) dwa zielone PSy oraz ostateczna rozgrywka obok Darwina ułatwiała tej stronie ich kontrolę i przerzucanie sił.

8. Mimo obietnic i zapewnień że zwycięzca SXI walczy o uzyskanie przewagi na starcie kolejnej edycji SXII nic takiego się nie stało.

9. Start z jednego parkingu obu stron kiedy nie ma i tak wieczoru integracyjnego i nocowania to niepotrzebne odkrywanie liczebności stron w piątek oraz posiadania widocznego wyposażenia - krok do tyłu - pomijając już niezrealizowanie idei konwojowania wchodzących co obie strony przed SXI chwaliły i postulowały.

10.Obiecywano dobór drużyn a tym czasem jak widzę nadal pojawiają sie ekipy mylące Saltusa z męskim biwakiem w lesie - co chyba mialo miejsce w HQ ARG.

11.Ja osobiście czułem się pozbawiony wielkiej części funu z Saltusa poprzez brak prawie do końca informacji o scenariuszu i brak pola do rozważań knucia itd. I wiem że można było podać jakieś info bez podawania szczegółów które mogły dotyczyć ilości zadań itd. tak aby pozostawić jak rozumiem większość zaskoczenia na ostatnia chwilę.


Uwaga ogólna:
Zadanie odszukania pustego kartonu po kulkach w torbie (były chyba 3 transporty z czego w jednym opaski) vs odszukanie pilota ze światłem chemicznym w nocy po zadanym azymucie, wyrzutni rakiet w jednej z 5 możliwych lokalizacji, czynnej radiostacji nadającej na określonym kanale, żywego generała przemieszczającego się po zadanej trasie sprawiają wrażenie że pomysły albo zanikły albo nie było czasu a może czasu i ludzi na realizację czegoś równie ambitnego do czego jesteśmy przyzwyczajeni od dawna a co obniża postrzeganie imprezy jako całości.

Wg mnie bardzo ciekawe było dublowanie punktów za kontrolę wiosek jednego koloru oraz hattricki za kolejne godziny bo to zmuszało do szybkich reakcji.

Dlaczego zasady i punktacja są ważne? - wg mnie tylko determinacja i wola walki o ostateczne zwycięstwo jest w stanie podnieść na nogi ludzi skrajnie wyczerpanych, zmęczonych i niewyspanych bo jeśłi nie gramy o punkty to nic sie nie dzieje jak ktoś sobie pośpi, popije, pospaceruje i pobiwakuje zamiast zasuwac jak najszybciej do PSa w celu jego utrzymania odbicia itd. Wtedy po prostu delikwent traci kilka okazji do strzelanki ale nie wie ze innym zaangażowanym utrąca efekt ich wysiłku i ciężkiej pracy ponad siły w normalnych warunkach.

Ja dla przykładu wypiłem ponad 14 litrów wody a mimo to straciłem 3,5 kg na SXII sładu jeszcze nie odczytałem ale wiem że kilka razy poszedłem powyżej moich możliwości fizycznych i szkoda by było gdyby potem okazało się że rozplanowanie zadań czy liczenie punktów z góry skazywało (nawet zupełnie przypadkowo) jedną ze stron na trudniejsza grę - np. jaka jest łączna cena liczona w km marszu z HQ każdego możliwego do zdobycia punktu dla każdej ze stron?

Tak wiem że pojawia sie głosy że regulaminowiec, analityk od siedmiu boleści ale to przecież robi różnicę - a odkąd mamy w sztabach laptopy, agregaty, excele, termowizję, noktowizory, itd. itp. to nie jest już impreza która da się opisać wyłącznie zasadami fair play i koleżeństwa.

P.S. NIeprawda by było gdybym powiedzial że nie bawiłem sie fajnie niezaleznie od wyniku i że nie jestem zadowolony bo jestem że ledwo żywy wróciłem ale fajnie by było mieć co najmniej tyle radości jak po SXI. Mam nadzieję że kolejny SXIII rozwieje wszelkie obawy i pozwoli nam wszystkim (tym którzy przejda selekcję) cieszyć sie udziałem w nadal najlepszej imprezie paintballowej w PL - IMHO.

Pozdrawiam.

P.S. Wiem co chciał powiedzieć UFO i proszę spojrzcie na jego post:
1. bez drugiego zdania z punktu C oraz zrobić wszystko tak żeby nawet ci niezorientowani w całych przygotowaniach Saltusowych i wysiłku jaki trzeba w nie włożyć nie mieli nawet cienia wątpliwości czy pierwsze zdanie z tego punktu moża rozważać czy nie.
2. Na pozostałe uwagi i sugestie w nim zawarte.
Bo wg mnie nawet jeśli były nierównomierności w wycenie PSów czy lokalizacji zadań to wiem że wynikały one z może niezbyt dogłębnej analizy jak to może wpłynąc na gre lub braku czasu do dzielenia włosa na czworo co czasem robimy mając czas i ludzi do tego...

Do zobaczenia na kolejnych grach.
Saltus: IV, V, VI, VII, VIII, IX, X,XI, XII, XIII, XIV,XV, XVI, XVII, XVIII, SXX, AEGIS II,III,IV,V
Unit: 3, 4, 5, 6, 7, MISJA
User avatar
FUGAS
 
Posts: 849
Joined: 12 Jan 2011, 13:41
Location: Wa-wa

Re: Zadania i regulamin

Postby waboo » 31 Aug 2011, 09:16

Boniek, kiedy można spodziewać się wyników?
waboo
 
Posts: 91
Joined: 19 Jan 2011, 21:39
Location: Bielsko-Biała

Re: Zadania i regulamin

Postby zibi » 01 Sep 2011, 08:56

FUGAS [HADES] wrote:Moje spostrzeżenia zawrę w kilku punktach które można ale nie trzeba rozważać - być może część z nich jest niezasadna (zatem z góry proszę o wybaczenie) wszak nie mam przeglądu całych zasad gry, niektórych udostępnianych sztabom, przeglądu dokładnych lokalizacji, zestawień a w HQ byłem teraz jedynie gościem podobnie jak nie uczestniczyłem w planach działań GB na etapie strategii.
jednak rysuja mi się pewne rzeczy które można by poprawić lub przeanalizować czy sa zasadne aby więcej osób miało poczucie że obie strony nie tyle sa równo traktowane co maja równe szanse:

1.Ostateczna rozgrywka punktowana bardzo wysoko vs kontrola terenu kolejny raz pojawia się w ostatnich 2 godzinach gry z istotną różnica odległości od jednego z HQ co w niedzielę po kilkudziesięciu godzinach ma kolosalne znaczenie

2.Nie podano zarysu punktacji przed grą nawet bez konieczności podawania typu zadań i ich ilości tym samym nie mówiąc o co gramy co jest do uzyskania - w realu wiadomo że zaopatrzenie broni ma jasny i konkretny wpływ na armię tutaj wpływ zadań to punkty do punktacji ogólnej więc choć to jest zrzut czy radiostacja to nie wiadomo jak cenne jest to dla danej strony.

3.Nie podano punktacji zadań w kopertach tym samym pozbawiając HQ możliwości planowania i ustalania priorytetów - wcześniejsze edycje podział punktacji na zadania , kontrola terenów, jeńcy wskazywał że takie kategorie pozostaną - tym bardziej dziwią słowa jednego z organizatorów (drugi przekaz) ustawiającego grę że zadań można było nierealizować/olać bo punkty z kontroli terenu ustawiały grę, co połączone z małymi siłami wroga w rejonie zadań nasuwają może niesłuszne ale jednak wątpliwości

4.Zadanie ostateczne rozgrywka ustawione bliżej HQ ARG nie mialo w kopertach punktacji nie miało nawet informacji o tym że jest to punktacja czasowa (co 30 minut) podlegając akumulacji-hattrickom? lub nie a suma jej punktów ma ogromny wpływ na wyniki końcowe.

6.Wycofanie kontroli terenu od 10.00 sprowadzając ostatnie godziny do regularnej nawalanki i zwykłej konfrontacji stron która o ile ma miejsce na środku pola ma sens natomiast przesunięta nawet o 500m robi spora przewagę.


Bardzo duzo napisales ale chyba najwazniejsze w 1 cytowanym zdaniu :D wiec sprobuje uswiadomic Ciebie i pozostałych graczy Argentyny a i nasi pewnie w wiekszsci nie wiedza wiec chetnie przeczytaja:
ARGENTYNA MIALA LEPSZY ROZKLAD PUNKTOW DO ZDOBYCIA
i nie obrazcie sie Echo, Fugas, Pakul ale, albo oceniacie to przez pryzmat przegranego starcia przy torach, albo powtarzacie cos co zostalo rzucone u Was w HQ bez analizy albo to jakas zbiorowa zacma ;). podawanie tylko ostatniego zadania jako kryterium oceny rozlozenia punktow jest z calym szacunkiem smieszne.
w przeciwienstwie do przedmowcow postaram sie calosciowo przedstawic punktacje, oto maly rozklad na czynniki pierwsze lokalizacji PSow :) :
HQ bryt HQ arg
5360 2250
9150 7800
jesli sie myle co do Waszego to prosze o poprawke, skoryguje

PS1 odleglosci od HQ Bryt 1885m, odleglosc od HQ Arg 1524m
(3568
8565) wspolrzedne

i pozostale analogicznie

PS2 2661 797
3046
7836
PS3 1060 2420
4302
9082
PS4 2503 929
3168
7942
PS5 1096 2334
4475
8504
PS6 941 3292
5515
8222
PS7 987 2790
5007
8228
przesmyk 1897 1551 - roznica odleglosci - 346m
3520
8690

suma odleglosci wszsytkich PSow od HQ - Bryt 13030m , Arg - 15636m

to juz cos tam mowi ale wg mnie niewiele. najwazniejsze byly przeciez DUBLE bo tu byly decydujace punkty i tu juz jest roznica:
PS5+PS6 - Bryt 2037, Arg 5626 (podaje sume odleglosci po przejscie do obu/trzech punktow)
PS2+PS4+PS7 - Bryt 6151 Arg 4516
wg mnie suma odleglosci nic nie mowi bo wystarczy miec 1 PS blisko HQ zeby zabezpieczyc podwojne punkty na obu (lub trzech) punktach. na pytanie ktory dubel jest mozliwy do utrzymania przez dluzszy czas niz 1 godz niech kazdy odpowie sobie sam :-)

i uwaga najwazniejszy bo najbardziej punktowany.
PS1 + PS3 - Bryt 2945, Arg - 3943
- suma odleglosci do przebycia. gdzie najdalszy PS z dubla: Bryt - 1885, Arg - 2420

obrazowo tylko 3 godz na tych 2 PSach w nocy daja 3x30+3x20 (dwa duble)+50+50 (dwa hattiki)=250. to tyle co za caly przesmyk, o ktorym tyle trabicie - 250pkt a roznce odleglosci: przesmyk - Arg blizej o 346m, najdalszy PS z dubla - Bryt 534m blizej. 1 godzina odbita co 3 godziny w PS3 odleglym od Waszego HQ o ok 1100m zabierala nam 2x30(za PS3)+20(za dubla w PS1)+50(hattrik na PS3)=130pkt. no chlopaki litosci

jesli niechcacy wygramy to przez kontorle wlasnie tych punktow w najwazniejszych godzinach. dla informacji Arg, jak rano odbiliscie PS3 to zostaly 2 symbolicznie punktowane kartki

co do ostatniego zadania: U nas bylo wszystko napisane :) , cytuje z pamieci: "kontrola jak Punkty Strategiczne. utrzymajcie do godz 12 a przybedzie lotnictwo i zwyciestwo bedzie Wasze". co to wg Ciebie Fugas oznacza?
Zgadza sie, nie bylo powiedziane ile punktow i w jakich odstepach - dokladnie tak samo jak na wszsytkich innych, to mialo byc chyba elementem gry? My tez nie zdolalismy bardzo dlugo poznac punktacji 2 PSow ale mam o to pretensje tylko do siebie.


FUGAS [HADES] wrote:7. Umiejscowienie dwukrotnie dwóch PSów obk siebie na "terenie" jednej ze stron (znacznie bliżej jednego z HQ) dwa zielone PSy oraz ostateczna rozgrywka obok Darwina ułatwiała tej stronie ich kontrolę i przerzucanie sił.

Kontrola 2 zielonych w poblizu naszego HQ niewiele dawala bo do dubla potrzebowalismy PSa w poblizu Waszgo HQ. przeciez Wy mieliscie 3 PSy w bliskiej odleglosci od Swojego. ale to jeszcze nic, bioroc pod uwage, ze 2 z nich byly tego samego koloru punkty lecialy jak za 5 PSow !!

FUGAS [HADES] wrote:8. Mimo obietnic i zapewnień że zwycięzca SXI walczy o uzyskanie przewagi na starcie kolejnej edycji SXII nic takiego się nie stało.


Mysle, ze wobec tego co powyzej jednak nie masz racji?

FUGAS [HADES] wrote:Wg mnie bardzo ciekawe było dublowanie punktów za kontrolę wiosek jednego koloru oraz hattricki za kolejne godziny bo to zmuszało do szybkich reakcji.

Dlaczego zasady i punktacja są ważne? - wg mnie tylko determinacja i wola walki o ostateczne zwycięstwo jest w stanie podnieść na nogi ludzi skrajnie wyczerpanych, zmęczonych i niewyspanych bo jeśłi nie gramy o punkty to nic sie nie dzieje jak ktoś sobie pośpi, popije, pospaceruje i pobiwakuje zamiast zasuwac jak najszybciej do PSa w celu jego utrzymania odbicia itd. Wtedy po prostu delikwent traci kilka okazji do strzelanki ale nie wie ze innym zaangażowanym utrąca efekt ich wysiłku i ciężkiej pracy ponad siły w normalnych warunkach.


Zgadzam sie, dlatego zaluj ze nie widziales mobilizacji w naszym HQ jak chlopaki uslyszeli "przegrywamy i tylko trzymanie do konca Przesmyku moze dac nam szanse"

FUGAS [HADES] wrote:Ja dla przykładu wypiłem ponad 14 litrów wody a mimo to straciłem 3,5 kg na SXII sładu jeszcze nie odczytałem ale wiem że kilka razy poszedłem powyżej moich możliwości fizycznych i szkoda by było gdyby potem okazało się że rozplanowanie zadań czy liczenie punktów z góry skazywało (nawet zupełnie przypadkowo) jedną ze stron na trudniejsza grę - np. jaka jest łączna cena liczona w km marszu z HQ każdego możliwego do zdobycia punktu dla każdej ze stron?


dobrze ze sie zgadzamy co do sposobu oceny rozlozenia punktow. wlasnie koncze wylicznie ile km trzeba bylo przejsc zeby zdobyc przykladowo 100pkt. nie wiem tylko jak uwzgladnic godziny, w ktorym punkty byly do zdobycia bo sugerujecie, ze to bylo wazne. mysle, ze trzeba to pominac chyba, ze czas ktorejs ze stron biegl szybciej. jesli macie na to jakis pomysl jak uwzglednic funkcje czasu albo jesli gdzies sie pomylilem, zapraszam do dyskusji tych co siedzieli nad tymi laptopami w Arg.

wiem, ze zaraz sie znajda tacy co napisza, ze zle to zrobilem bo np uwazaja, ze trzeba bylo punkty dzielic przez kwardat odleglosci (ja zamierzam podzielic przez odleglosc bo stawiam na rowno PS za 50pkt oddalony o 2km z tym za 25pkt oddalonym o 1km), albo duble wymagaja dodatkowych wspolczynnikow. wiem, ze nie ma sposobu, ktory dokladnie odda rzeczywistosc, ja staralem sie znalesc taki, ktory chcialbym alby zostal uzyty do opisania kolejne gry.

jak skoncze to podam puknty mozliwe do zdobycia na wszsytkich PSach zeby podac wagowe znaczenie poszczegolnych.
jesli ktos chcialby dyskutowac to prosze krotko i merytorycznie bo mnie z pracy wywala :D. na argumenty typu "jestes gupi" nie bede opowiadal ;)

Pozdrawiam analitykow
User avatar
zibi
 
Posts: 85
Joined: 17 Feb 2011, 17:35

PreviousNext

Return to Saltus XII

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest