Regulamin Szczegółowy

Awatar użytkownika
wojtekgg
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2011, 11:18

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: wojtekgg » 25 kwie 2011, 20:45

coś nie mogę się doszukać co mówi regulamin na temat ataku na desant lotniczy, będzie taka wzmianka ? w którym momencie można już atakować. Oczywiście że jak już sie wygramolą z pojazdu, ale przydały by sie jakies szczegóły...

Awatar użytkownika
Długi
Posty: 459
Rejestracja: 12 sty 2011, 10:16
Lokalizacja: Łomża [Cobra]
Kontakt:

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: Długi » 25 kwie 2011, 20:56

Do samochodów nie wolno strzelać więc pewnie jak odjedzie .. pfuu znaczy odleci samolot.
I w drugą stronę to samo - tak mi się wydaje, nie ma chowania się za auta, więc trzeba szybko opuścić pokład i w las... co podejrzewam pilot da jasno do zrozumienia niewybrednym słownictwem :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Długi
Posty: 459
Rejestracja: 12 sty 2011, 10:16
Lokalizacja: Łomża [Cobra]
Kontakt:

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: Długi » 25 kwie 2011, 21:01

Hej, Panowie, a taka sytuacja że masz już z ASOC kwit na pozwolenie lotu ale na 5 minut przed odlotem tracimy kontrole nad lotniskiem?
I co wtedy. Rozumiem że dupa z latania?
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek^
Legionista
Posty: 1527
Rejestracja: 13 sty 2011, 21:57
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: Janek^ » 25 kwie 2011, 21:07

A czy samolot w ogole bedzie mozna jakoś "zestrzelić"? Albo przynajmniej ustawić "obronę przeciwlotniczą" na jakims fragmencie pola, żeby nie mógł sobie wszędzie wjeżdżac?
V

Awatar użytkownika
FUGAS
Posty: 1055
Rejestracja: 12 sty 2011, 13:41
Lokalizacja: Wa-wa
Kontakt:

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: FUGAS » 26 kwie 2011, 07:14

Czy jakis zarys punktacji poszczególnych zadań będzie znany przed grą?
Saltus: IV, V, VI, VII, VIII, IX, X,XI, XII, XIII, XIV,XV, XVI, XVII, XVIII, SXX, AEGIS II,III,IV,V
Unit: 3, 4, 5, 6, 7, MISJA

Awatar użytkownika
szpargał
Legionista honorowy
Posty: 198
Rejestracja: 12 sty 2011, 11:17

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: szpargał » 26 kwie 2011, 08:17

Już odpowiadam w kwestii "lotnictwa".

Samochody są off-game, nie wolno z nich ani do nich strzelać. Jeśli w LZ będzie zasadzka, to musiecie poczekać aż desant się wyładuje i samochód odjedzie, wtedy można napierdzielać. Ale jeśli pilot zauważy że LZ nie jest bezpieczne, to wcale nie musi lądować - po prostu pojedzie dalej.
Samochodów nie można zatrzymywać rzucając im kłody pod koła czy w jakikolwiek inny sposób.
Hej, Panowie, a taka sytuacja że masz już z ASOC kwit na pozwolenie lotu ale na 5 minut przed odlotem tracimy kontrole nad lotniskiem?
I co wtedy. Rozumiem że dupa z latania?
Oczywiście, jak lotnisko zostanie zaatakowane to dupa blada, nikt nie lata. No chyba że właśnie się ładują do busa i zamiast bohatersko walczyć o swoje lotnisko podejmują decyzję o ucieczce.

Inna sytuacja: busy pojechały, ale w trakcie lotnisko zostało przejęte. Wtedy busy wyładowują desant, przełączają radio na inną częstotliwość i działają dla nowego tour operatora ;)

Awatar użytkownika
FUGAS
Posty: 1055
Rejestracja: 12 sty 2011, 13:41
Lokalizacja: Wa-wa
Kontakt:

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: FUGAS » 26 kwie 2011, 08:51

szpargał pisze:Jeśli w LZ będzie zasadzka, to musiecie poczekać aż desant się wyładuje i samochód odjedzie, .....
Wydaje mi się ze to powinno być dokładnie omówione bo widzę miejsce do kłótni i dyskusji w terenie zwłaszcza ze wiekszość LZ jest na terenie gry a nie na jego obrzeżach jak to wcześniej zakładano.
Wg mnie samo wysiadanie i zakończenie rozładunku powinno być jakoś określone.
Przykład na potencjalne nadużycie:
Założenie:Strzelamy po całkowitym rozładunku i zamknięciu drzwi oraz ruszeniu pojazdu.
Ostatni wysiadający ociąga się tak aby reszta zdążyła odbiec zając pozycje strzeleckie itp.
Wg mnie - może tak że wszyscy wysiadają przy aucie zamykają drzwi i pojazd rusza lub oni zaczynają biec i to jest sugnałem do otwarcia ognia.
Albo dźwiękowy sygnał pilota zawsze 3-5 s po zamknięciu drzwi (choć tez będa dyskusje)

Generalnie widze tutaj miejsce do kłótni i konfliktów.

szpargał pisze: Ale jeśli pilot zauważy że LZ nie jest bezpieczne, to wcale nie musi lądować - po prostu pojedzie dalej.
Czy to znaczy że np. zawraca i wysadza na najbliższym LZ czy też pilot/ładunek (kto?) wybieraja inny LZ?
Rozumiem ze lądowanie rozładunek możliwy tylko w jednym z wskazanych na mapie LZów?
Saltus: IV, V, VI, VII, VIII, IX, X,XI, XII, XIII, XIV,XV, XVI, XVII, XVIII, SXX, AEGIS II,III,IV,V
Unit: 3, 4, 5, 6, 7, MISJA

Awatar użytkownika
szpargał
Legionista honorowy
Posty: 198
Rejestracja: 12 sty 2011, 11:17

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: szpargał » 26 kwie 2011, 09:19

FUGAS [HADES] pisze: [...] wiekszość LZ jest na terenie gry a nie na jego obrzeżach jak to wcześniej zakładano.
Fugas, gdzie Ty widzisz na mapie wyznaczone LZ? Na mapie są zaznaczone trasy jakimi mogą poruszać się pojazdy i punkty kontrolne dla ułatwienia nawigacji. Miejsce desantu wybiera zamawiający przerzut, w dowolnym punkcie w ramach wyznaczonych tras.
FUGAS [HADES] pisze:
Czy to znaczy że np. zawraca i wysadza na najbliższym LZ czy też pilot/ładunek (kto?) wybieraja inny LZ?
Rozumiem ze lądowanie rozładunek możliwy tylko w jednym z wskazanych na mapie LZów?
[/quote]

Dowódca desantu w porozumieniu z nawigatorem wyznacza nowy LZ.

Natomiast co do pozostałych wątpliwości:
Nie możesz obarczyć organizatora odpowiedzialnością za głupotę graczy. Żaden regulamin nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zachowań. My dajemy graczom narzędzie, a już Twoja głowa jest tak zaplanować przerzut, aby było bezpiecznie. Owszem, możesz mieć totalnego niefarta i wylądować dokładnie w miejscu koncentracji wroga, ale to znaczy że dałeś dupy na całej linii - Twoje rozpoznanie jest nic nie warte, nie zabezpieczyłeś rejonu zrzutu.
Nie traktuj samochodów jak taksówki do bezmyślnego wożenia dupy. Każdy transport musisz dobrze zaplanować, mówiłem że trzeba będzie myśleć. 8-)

Awatar użytkownika
FUGAS
Posty: 1055
Rejestracja: 12 sty 2011, 13:41
Lokalizacja: Wa-wa
Kontakt:

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: FUGAS » 26 kwie 2011, 09:48

szpargał pisze: Fugas, gdzie Ty widzisz na mapie wyznaczone LZ? Na mapie są zaznaczone trasy jakimi mogą poruszać się pojazdy i punkty kontrolne dla ułatwienia nawigacji. Miejsce desantu wybiera zamawiający przerzut, w dowolnym punkcie w ramach wyznaczonych tras.
Ok Mea Culpa - przyjąłem domyślnie APC jako LZ.
szpargał pisze: Nie traktuj samochodów jak taksówki do bezmyślnego wożenia dupy. Każdy transport musisz dobrze zaplanować, mówiłem że trzeba będzie myśleć. 8-)
Daleki jestem od tego - po prostu mam niemiłe doświadczenia z wykorzystania środkow transportu "niegrających" gdzie były dyskusje i konflikty i nawalanki do aut na koniec.

Niezależnie od tego po której stronie sie zacznie czy wysiadających czy oczekujących - jak miejsce zrzutu jest na terenie gry a nie ma ostrych zasad otwierania ognia do zrzucanych graczy - tylko zaufanie w rozsądek graczy to wczesniej czy poźniej zacznie się jazda (obym sie mylił).

Każdy stara się grac fair ale jak zaczyna widzieć że traci na tym a wróg wykorzystuje to przeciwko niemu to sam zaczyna więcej a stąd juz krok do konfliktu...


Dla mnie czytelniejsza byłaby sytuacja w ktorej sa punkty LZ których kontrola (potwierdzana horagiewką) lub nie pozwala wyrzucić zrzut 50m od nich bez mozliwosci otwierania do niego ognia i wtedy nie byloby dyskusji co najwyzje trwałyby walki o LZ a nie zrzut a atak w momencie wyładunku na horągiewkowego to albo przerwa i odwrót śmigła albo KIA dla całego zrzutu.

Jesli pojazd bedzie w miejscu w ktorym sa grajacy gracze to zawsze dojdzie do ostrzału. Każdy chce grac uczciwie (wierze w to) jednak w momencie kiedy widac wykorzystywanie obecnosci pojazdu jego niezamknietych drzwi itp. przez wysiadajacych to w któryms momencie ktoś pęka albo wysiadajacy otworza ogien albo komitet powitalny.
Saltus: IV, V, VI, VII, VIII, IX, X,XI, XII, XIII, XIV,XV, XVI, XVII, XVIII, SXX, AEGIS II,III,IV,V
Unit: 3, 4, 5, 6, 7, MISJA

Awatar użytkownika
sirŻeli[Ż]
Posty: 74
Rejestracja: 23 sty 2011, 09:56

Re: Regulamin Szczegółowy

Post autor: sirŻeli[Ż] » 26 kwie 2011, 10:19

Fugas jak w Bornym wysiadaliście z łódki to grzecznie czekaliśmy na to aż to zrobicie. Potem nas zmasakrowaliście, mając przewagę liczebną i było ok. Pokłóciliśmy się zupełnie o coś innego. Ale zmierzam do tego, że jakoś i Wy i My wytrzymaliśmy ciśnienie. I bezpieczeństwo było najważniejsze. W końcu chyba na Saltusa jadą osoby które trochę już zasmakowały tej zabawy, a nie zupełna komercja.

Myślę, że zdrowy rozsądek przede wszystkim. A jak za dużo zasad podasz to i tak wszyscy się przy tym pogubią.


Moim zdaniem może być inny problem - w związku z brakiem oznaczeń może nastąpić problem czy to nasi czy nie i przez to ktoś ciśnienia nie wytrzyma. Moim zdaniem transport powinien być wyraźnie oznaczony którą stronę wiezie. (W końcu samoloty zawsze są oznakowane.)

Zablokowany